Lucka nr1; Berätta om din stil

I år hänger jag på Emily Dahls ”Berätta om”-julkalender. Emily har valt ett tema för varje dag som man sedan bloggar fritt om. Superkul initiativ!

———————————-

Lucka nr 1: Min stil

Jag känner mig ofta som en liten kameleont. Jag gillar mycket, och byter gärna inriktning från dag till dag. Från stickad yllecardigan och jeans med hög midja ena dagen, till spetsklänning och nätta klackar nästa dag. Trivs bäst i klänning eller kjol.

Senaste året har jag gått in för att en större del av mina nyinköp ska vara second hand. Att få blanda kläder från olika eror och epoker ger begreppet stil en helt ny dimension. Jag gillar inte att låsa mig vid en stereotyp utan blandar 50-tal med modernt och 70-tals toner med 90-tals snitt. Huvudsaken är att man trivs!

När det gäller färger trivs jag bäst i mörka toner. Svart är min basfärg, i vitt blir jag bara blek och tråkig. Uppskattar mörkgrönt och olika nyanser av grått. Har på sista tiden insett att jag klär i varma naturtoner och börjat frossa i brunt, orange och mörkt rött.

I övrigt älskar jag prickar, spets, hög midja, nätta skor, stickat och kan inte leva utan sjal. Och tycker att den moderna människan använder alldeles för lite hatt!

Lämna en kommentar