Nytt i skåpet: 70-tals frossa (igen)

Vurmen för prylar från 70-talet fortsätter. Den mest missförstådda av alla vintage-åldrar. Årtiondet då allt var klumpigt, murrigt och så fult att det blev fint.  Fördelen med att vara ensam i hela världen om att uppskatta det mindre vackra är att utbudet är stort och priserna modesta. Dessutom slår jag vad om att 70-talet kommer att vara supertrendigt om sisådär tio år. Jag brukar ligga lite före min tid, så att säga.

DSC_0004Förra veckan haffade jag två tegods till min samling. Rörstrand, serien heter Elisabeth och är designad av Marianne Westman. Gjorda i robust stengods. Det finaste är att muggarna är gigantiska. Rymmer säkert fem deciliter per kopp.

Tror att de kommer att passa utmärkt ihop med mina kaffekoppar ur Mira Mare-serien. Även dem av Marianne Westman. Mira Mare till kaffedrickarna och Elisabeth till tenördarna.

Lämna en kommentar